Un beneficiu imediat este acela ca reprezinta unica modalitate prin care elevii pot fi motivati sa se implice in propria invatare. I.b.P. ofera posiilitatea elevilor sa-si urmeze propriile interese si intrebari si totodata sa ia decizii asupra modului in care vor gasi raspunsuri si solutii problemelor. Ofera elevilor autonomie si pentru realizarea propriului proiect si a unui proiect al clasei.
Ofera posibilitatea tratarii interculturale a continuturilor.
Ofera posibilitatea unei abordari transdisciplinare si interdisciplinare. Elevii aplica si integreaza continutul diferitelor discipline in momente autentice de actiune, in loc de situatii de izolare sau artificiale. Sprijina integrarea teoriei cu practica.
I.b.P. transforma invatarea intr-un fapt relevant si util pentru elevi, prin stabilirea conexiunii cu lumea din afara clasei/scolii, tratand teme de interes.
Ofera un spatiu in programul scolar in care elevii pot vorbi despre ceea ce stiu, pot pune intrebari, pot sa-si faca cunoscute interesele.
Mareste sansele de achizitie a deprinderilor de invatare de baza si permanenta.
Se asigura participarea reala in procent de 100% a elevilor la o activitate a clasei.
I.b.P. ofera cadrelor didactice posibilitati unice de a construi relatiile cu elevii. Cadrele didactice joaca roluri diferite-facilitator, resursa, partener in invatare s.a.
I.b.P. ofera oportunitati pentru stabilirea de conexiuni cu diferite persoane si institutii din comunitate.
■ Dezavantaje ale invatarii bazate pe proiect
Elevii pot pierde concentrarea asupra ceea ce fac, daca durata proiectului este prea mare si tema prea putin interesanta.
Elevii pot avea probleme cu atingerea termenelor de finalizare.
Elevii pot fi dezavantajati de unele obstacole venite din lumea reala.
Necesita timp special pentru organizare, desfasurare.
(IONESCU Mihaela, Managementul clasei. Un pas mai departe...Invatarea bazata pe proiect)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu