13 decembrie 2004

O EXPERIENŢĂ INEDITĂ

ALBUMSimpozionul Ştefan cel Mare
şi Sfânt-Hârlău 2004

Am participat recent la un simpozion "Ştefan cel Mare şi Sfânt-Nume ce străbate veacurile", la Şcoala "Petru Rareş" Hârlău,unde au fost prezentate peste 100 de lucrări folosindu-se tehnica de expunere orală, scrisă, audio, video şi digitală.
Deosebit de bine argumentate de participanţi, sfera
complexităţii personalităţii marelui voievod s-a
reliefat în multitudinea tematicilor abordate,
atingând latura istorică, militară, culturală şi moral
creştină a activităţii lui Ştefan cel Mare.
Abordările nu au fost numai de natură informativă ci
şi cultural educativă, ştiinţifică, metodică şi artistică.
Personal, am participat cu un site Web şi un referat
intitulat "Ştefan cel Mare şi Sfânt în cultura română".
Marturisesc anume că am lucrat la acest site cam 10 zile,
l-am realizat destul de bine, l-am rulat local, dar nu mă
aşteptam să fie aşa bine primit şi aceasta datorită slabei
dotări informatice a şcolii.
Până în ultima clipă nu ştiam dacă cei de acolo vor găsi
un calculator pe care să pot rula site-ul fără a veni cu
calculatorul meu de la Iaşi. Sunt trist să constat sărăcia şi în oraşe;
ce să mai spun de condiţiile copiilor din şcolile de la ţară ?
Legat de personalitatea marelui voievod, precizez ca sub conducerea arhitectului Ioan Berindei s-a construit Palatul Culturii din Iaşi între 1906-1925 pe aşezământul vechii Curţi Domneşti a lui Ştefan cel Mare, din care nu s-a păstrat decât un zid. Palatul adăposteşte patru muzee: artă, istorie muzicală, etnografie şi folclor şi muzeul politehnic. În faţa Palatului se află statuia ecvestră a lui Ştefan cel Mare.

Palatul Culturii din Iasi

Niciun comentariu: