27 februarie 2005

COMUNICARE ACTUALIZATĂ

Ani in sir(aproape 25) mi s-a reprosat de catre
nevasta-mea ca dac'ar fi stiut ca-mi place fotbalul,
nu m-ar fi luat de barbat. Recunosc, am acest "viciu
la vedere" dar numai daca-i vorba de meciuri din
cupele europene, campionatul european sau mondial. Nu
ma uit la blaturile in care joaca Jenel cu Fanel si in
care arbitreaza Mitica...
M-am aparat totdeauna spunand ca primele din ele sunt
SPECTACOLE si nu meciuri de fotbal. Nu intelegea ce
vreau sa spun si nici nu facea prea mare efort sa
inteleaga, pana aseara cand a vazut meciul
FRANTA-ANGLIA. Era aproape adormita, convinsa ca vor
castiga englezii si insista „sa trec pe filme”. Am
raspuns ca nu s-a incheiat meciul si ca mai sunt 3-4
minute de prelungiri. A asteptat, a vazut cum au
egalat in prelungiri francezii, iar s-a consolat ca-i
"nul" si iar a insistat „sa trec pe filme”; am raspuns
la fel; nu s-a incheiat, a urmat ce stiti foarte bine,
au marcat iar in prelungiri francezii si totul s-a
intors pe dos. Mii de intrebari, „cum e posibil, e
corect, e normal ?”, etc etc. Am avut ocazia sa exclam
"Doamna, ai vazut un SPECTACOL, nu un meci", adica o
activitate care educa fizic, moral si spiritual
indivizii(jucatori sau spectatori), le modeleaza
trasaturile de vointa si caracter, le educa
atitudinile, rabdarea, perseverenta, vointa, spiritul
de echipa, tenacitatea, ii face intr-un cuvant, mai
oameni decat sunt.
Daca la acestea mai adaugam simtul masurii si un dram
de noroc(care, culmea e ca de obicei este de partea
celor buni si puternici) ajungem sa intelegem ca
puterea de a ne schimba in bine sta in noi, in munca,
in efort, in initiativa, pricepere si un dram de
noroc. Nu "ne lucreaza" Europa. Noi nu suntem in stare
sa ne organizam, nu ne putem urma modelele atatea cate
le avem, noi promovam vanzatorii pe nimic, codosii, lingaii si
hahalerele bune doar de gura, noi nu promovam un sistem
sanatos de valori, noi cultivam aroganta si promovam pe
aroganti fara sa putem accepta ca sunt si altii buni,
preferand sa ramanem singuri, izolandu-ne.
Observand fenomenul, Romulus Vulpescu scria:

"În fiecare zi ne batem joc
De pasari, de iubire si de mare
Si nu bagam de seama ca în loc
Apare un desert de disperare".

E bine sa ne gandim ca viitori cetateni ai UE cate din aceste
trasaturi ne caracterizeaza. Sper sa nu fiti deceptionati.
Vive la France ! (Hai Steaua ! )

Niciun comentariu: