1 iulie 2009

Expozitia Olga Arminii

Expozitia Olga Arminii magnify
11 dec.2005 Galeriile de arta ale Bibliotecii "G. Asachi" din Iasi

Expozitia de pictura in ulei a pictoritei Olga Arminii

"CONSISTENTA MATERIEI LIRICE"

Printre activitatile curente de tip scoala, editare de carti, intretinere site-uri Web, corespondenta, am fost invitat de catre pictorita Olga Arminii la Galeriile de Arta ale Bibliotecii Gh.Asachi din Iasi la vernisajul propriei expozitii de pictura in ulei.
Nu ma mai intalnisem de ceva timp cu un public asa select, sensibil si atent.
Mi-am luat aparatul foto digital si sotia si am mers la locul si ora indicata. Aveam sa regasesc un public punctual, dornic sa afle noutati de la ultimul vernisaj din 2003 al aceleiasi artiste .
Cele 65 de tablouri expuse tradau aniversarea autoarei, aniversare la care tocmai luam parte.
Au tinut sa puncteze evenimentul d-na Catinca Agachi director al Bibl.Gh.Asachi Iasi, d-na prof. drd. in estetica Ofelia Hutul si d-l prof. dr. in istoria artelor Teodor HASEGAN.
Aveam sa aflu ca mare parte dintre tablouri sunt rezultate ale unor drumetii in zona Iasului si in compania unor artisti amatori sau profesionisti din aceeasi generatie.
Am facut fotografii, am comentat, ne-am revazut colegi si prieteni, am schimbat idei.
Am intrebat-o atunci: Grigorescu avea un tablou preferat intitulat "Pensulele artistului" pe care punea cel mai mare pret oricand l-ar fi expus intr-o expozitie cu vanzare; d-v d-na Olga Arminii ce tablou preferat aveti ?. "Toate mi-a raspuns asa dupa cum ma si asteptam, dar totusi de unul sunt legata in mod special. Eram la Agapia in padurea din preajma Manastirii Agapia . Pictam peisajul forestier in stilul lui Sischin. Eram cu prof. Ioan Bălău de la Univ. de Arte cand deodata imi atrage atentia ca nu redau culoarea adevarata a peisajului din preajma. Aveam sa ma contrazic cu el cateva minute dupa care invitandu-ma mai aproape de obiectiv aveam sa vad cu adevarat culoarea ce trebuia sa o redau. Din acel moment, toate tablourile mele au avut alta implinire a paletei coloristice datorata acestei observatii" (Vezi albumul alaturat Olga Arminii la
http://pg.photos.yahoo.com/ph/ales121212/slideshow

Niciun comentariu: