1 iulie 2009

Mofturi poate... dar care conteaza

Mofturi poate, dar care contează... magnify
Pregăteam nişte teme de lucru transcurriculare (informatica-limbi straine) ocazie cu care constat că am nevoie de harta oraşului Iaşi. Unde să mergi decât pe internet şi să încerci să găseşti aşa ceva pe site-urile instituţiilor obligate să actualizeze această hartă cu tot ce "răsare nou" pe harta oraşului. Dau pe site-ul Primăriei Iaşi de "echipa GIS" a Primăriei Municipiului Iaşi care prezintă fotografia din satelit a Iaşului(nimic clar) şi harta de acum 20 de ani a Iaşului cu pretenţia că este imagine GIS. Nici măcar blocul în care locuiesc eu din 1985 nu apare acolo, necum casa de neam de beduin.. a vecinului G. Becali (ce onoare pe mine.. :-( ) Citez din Conferinţa Internaţională “GIS/Infrastructure” privind Sistem Geografic Informational (GIS) ţinută aici în România . "Realizarea unui sistem centralizat de evidenţă a hărţilor şi planurilor cadastrale este una din condiţiile aderării României la Uniunea Europeană". Vorbe, teorii , echipe , specialişti fost prefect de Iaşi din perioada 90-96 şi aplicaţii tot cele ...de acum 20 de ani.
Imi amintesc de o dimineaţă în care nu prea aveam somn şi în care aşezat în faţa calculatorului mi-am propus sa vizitez Muzeul Luvru . Am mers condus de o astfel de platformă până acolo încât să o văd pe Mona Lisa (priviţi ce ochi are...) filmată ca şi cum atunci m-aş fi apropiat de ea, pe fondul unui comentariu audio, cu text amănunţit, cu posibilitatea de a o privi cu lupa şi atunci am înţeles ce înseamnă o platformă GIS.

Am primit în vizită acum doi ani o familie din Franţa. Le-am prezentat oraşul Iaşi cum am putut mai bine, i-am dus peste tot unde credeam ca le va fi satisfăcută curiozitatea şi le-am pregătit din timp un album al oraşului Iaşi în limba franceză, ce altădată n-am reuşit să găsim. Toate bune şi frumoase. La sfârşit m-au rugat să-i duc undeva să-şi cumpere o emblemă a oraşului Iaşi pe care să o coase pe rucsac. N-am găsit nicăieri. Mi-au spus ca pot aştepta să le-o trimit şi prin poşta...N-am găsit nici până în ziua de azi... Specialiştii în heraldică nu gândesc şi comercial ? Daca tot ne vizitează lume civilizată, poate ar fi cazul...
Nu acelaşi lucru l-aş putea spune despre alt grup de francezi (doi tineri) pe care i-am găzduit în 1995 şi care după ce i-am dus prin Ardeal la Cetatea Viscri -din Braşov spre Tg.Mureş (dupa ghidul lor, că în ghidurile noastre nici nu exista), mergem pe Transfăgărăşan , Valea Prahovei , apoi în Nordul Moldovei şi Bucovina , la Voroneţ vizităm, ascultăm, citim, explicăm că e protejată de UNESCO , aşteptându-mă să imortalizeze obiectivul... Nimic. Cu un aer superior au mers mai departe. Plecăm, vizităm Mănăstirea Neamţ şi nu mult după ce trecem de ea văd pe un şes câţiva porci din care unul scăldându-se într-o groapă mizerabilă.
" - J'ai besoin d'un photo avec le cochon.. " (să-i facă o poză porcului...); şi-i făcu...
M-a răscolit până în adâncul sufletului această întâmplare şi de atunci am înţeles că au şi occidentalii retardaţii lor chiar dacă au pretenţia şi mentalitatea că aparţin unor imperii...
Nu face o fotografie la Voroneţ, dar îi face o poză lui ”cochon”. Am găsit şi explicaţia apoi dar faptul era consumat.
Ceea ce pentru noi este istorie, tradiţie, cultură şi suflet românesc, nu-i obligatoriu şi pentru ei.
Şi totuşi puţin respect se impunea...
Cred că jurnaliştii suferă de astfel de boli prin care sunt predispuşi să prezinte ”shoking” orice...

An de an nu scap cele trei concerte de Crăciun şi Anul Nou susţinute la Iaşi:

1. CONCERTUL DE CRACIUN 2005 susţinut în Capela Institutului de catre studentii Institutului Romano-Catolic "Sf.Iosif" din Iasi , un concert splendid susţinut de corul bărbătesc al Institutului;

2. Splendidul Concert de colinde ocazionat de Sărbătoarea Naşterii Domnului susţinut la Centrul de Conferinţe PROVIDENŢA (sală cu peste 1000 de locuri) de cele şase coruri bărbăteşti sub egida Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei şi

3. Concertul extraordinar de Crăciun şi Anul Nou susţinut de Filarmonica Moldova , concert la care n-am mai găsit bilete decât ”în picioare”.

Deşi nu vine oricine la astfel de concerte, tot ai să vezi persoane cu copii mici venite la concert, destui care mai intră în sală după ce s-a început concertul, pachete de biscuiţi foşnindu-se în timpul spectacolului, telefoane celulare sunând, comentarii în timpul spectacolului etc... încât stai şi te întrebi când ne vom civiliza, cu ce, cum şi cu cine să începem ?

Poate mă sfătuiţi voi ce veţi vizita articolul ?

3 comentarii:

ales121212 spunea...

Mi-ai gasit si tu un blog mort. Macar de-ai fi lasat un comentariu acolo sa stiu daca mai continui sa mai scriu sau nu....Uite unul viu http://roinfocds.blogspot.com si instrumentele de agregare ( a fi facut cunoscut: sitemeter, technorati, blogger, trafic.ro si multe altele care fac trafic).

Susan Bell spunea...

Great info on {the topic of the blog}. It will guide many of the readers.
dissertations | dissertation writing | writing a dissertation

ales121212 spunea...

Do you undestand romanian ?
I suppose that you have translate the text. What is Great info?
Sebastian