Introducerea platformei de instruire asistată de calculator AEL (Asistent Educaţional pentru Licee) în procesul de predare/învăţare a condus la o regândire/reconsiderare a procesului de interacţiune profesor-elev, dându-le celor dintâi posibilitatea de a-şi activiza elevii, de a-i face participanţi la construirea propriei cunoaşteri şi a propriei învăţări.
Pedagogia românească trece astfel de la centrarea(accentul) pe predare şi pe activitatea profesorului, la centrarea(accentul) pe elev.
Instruirea masivă a personalului şcolilor în utilizarea/administrarea AEL (peste 20000 de cadre didactice au participat la cursuri de formare) a condus la identificarea unor noi posibilităţi de PERFECŢIONARE PROFESIONALĂ prin integrarea în activităţile determinate de utilizarea AEL; începând cu luarea la cunoştinţă privind posibilităţile AEL, până la implicarea în elaborarea unor softuri educaţionale – toate aceste forme contribuie la o înţelegere mai bună a modului în care se poate ameliora practica şcolară.
Din rezultatele studiului rezultă că utilizarea AEL şi a materialelor didactice multimedia, permite o învăţare performantă datorită următoarelor caracteristici/ elemente/ demersuri:
a. stimularea multisenzorială în prezentarea informaţiei;
b. activitatea de explorare/căutare individuală a informaţiei şi de operare asupra ei;
c. schimbul de informaţie şi cooperare în rezolvarea unor sarcini de lucru;
d. varietatea surselor de informaţie;
e. stimularea gândirii critice;
f. învăţarea orientată spre un scop (obiectiv definit operaţional;
g. şanse sporite de reglare în raport cu caracteristicile şi cunoaşterea proprie.
Toate acestea reprezintă o parte consistentă dintr-un proces educaţional centrat pe elev, spre care tinde învăţământul românesc de mâine în dorinţa de a se alinia la cel european.
A.E.L. este astfel o componentă esenţială în susţinerea T.I.C. în România.